בשבוע אחד: שלושה מקרים של תינוקות שננעלו ברכב

זהירות! סכנת נפשות!

בשבוע אחד- שלושה מקרים של תינוקות שננעלו ברכב, ובחסדי שמים חולצו ע"י כונני ידידים

השבוע הוזעקו מתנדבי "ידידים" לא פחות מ-3 פעמים כדי לחלץ תינוקות שננעלו ברכב.

ביום שני, בשעות הצהריים המוקדמות,  התקבלה קריאה במוקד ידידים אודות פעוטה כבת ארבעה חודשים שננעלה ברכב בשגגה לעיני אמה ברחוב שמאי באלעד. תושייתו של המוקדן זירזה את הגעת הכוננים שמעון סימן טוב, סג"מ סיירת מרכז, יניב מלחי, סג"מ סניף אלעד ובנצי רז, כונן הסניף,  שנענו לקריאה והגיעו במהירות למקום. באמצעות הציוד הייעודי שברשותם, חילצו הכוננים את הפעוטה בשלום, מבלי לגרום כל נזק לרכב.

שמעון מספר: "קיבלתי את הקריאה כשהייתי באמצע שירות ללקוח. עזבתי הכל ויצאתי במהירות למקום. ידעתי שבמזג אוויר כמו זה ששרר היום, כל דקה חשובה למען שלומה של הפעוטה. כשהגענו נתקלנו באמא שעמדה מחוץ לחניון בו הרכב חנה. היא כיוונה אותנו לרכב ובפעולה מהירה פתחנו את הדלת באמצעות ציוד הפתיחה הייעודי. אבקש לציין את שיתוף הפעולה הפורה לה זכינו מצד כוחות החירום שהיו במקום, מה שזירז את הפתיחה ומנע את הצורך בשבירת חלון, שהיה עלול לסכן את שלומה של הפעוטה. תחושת הסיפוק היא אדירה".

גרשון חוקת, מנהל מרחב 444 שענה לשיחה במוקד, משתף גם הוא: "קיבלתי את השיחה וזיהיתי את המצוקה של האם. הרגעתי אותה לאורך וכשתוך כדי שיחה הבנתי שהשהות מול הרכב הנעול מלחיצה אותה יתר על המידה, ובפרט לאור העובדה שהפעוטה החלה לבכות, מה שהגביר את הלחץ של האם, הנחיתי אותה לצאת מהחניון ולכוון את הכוננים למקום. בדיעבד התברר שלולי היציאה שלה מחוץ לחניון הכוננים היו מבזבזים זמן מיותר בחיפוש אחר הרכב".

כיממה לאחר מכן, ביום שלישי ננעלה תינוקת בת שנה בשגגה ברכב לעיני אמה ברחוב שמעיהוע. הכוננים שמעון סימן טוב, שרון עובד, מוטי פרקש ודביר חנצינסקי הגיעו במהירות למקום וחילצו את התינוקת בשלום.

שרון מספר: "קיבלתי את הקריאה כשהייתי עם הילד בדרך לשיעור. מיד שיניתי כיוון. הרכב הנעול חנה בחניון מקורה והאמא חיכתה ליד הרכב. תוך שניות פתחתי יחד עם הכוננים הנוספים את דלת הרכב וחילצנו את התינוקת בשלום. האמא מאוד התרגשה ופרצה בבכי.

ושוב, יממה לאחר מכן, ביום רביעי, בשעה 13:26 התקבלה קריאה במוקד ידידים אודות תינוק כבן שנתיים שננעל ברכב בשגגה לעיני אביו ברחוב רבי יונתן בן עוזיאל. פיני רובינשטיין, מנהל סניף אלעד, דוד אבוקסיס, מרדכי שמעוני, שמעון סימן טוב ושלמה קהת, כוננים בסניף, נענו לקריאה והגיעו במהירות למקום. גם כאן הם חילצו את התינוק בשלום, מבלי לגרום כל נזק לרכב.

בידידים שבים ומזכירים להורים להקפיד על נשיאת המפתח בכל יציאה מהרכב, מחשש לנעילה מרכזית כשהילד בפנים לבדו. במקרה נעילה יש ליצור קשר עם המוקד במספר 1230 ללא כוכבית.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן