המונים בהלווית הבחור מתתיה ברדה ז"ל

המונים מתושבי העיר ליוו למנוחות את הבחור מתתיה ברדה ז"ל, בנו של הגאון רבי אופיר ברדה שליט"א, רק קהילת "תפילה למשה" שנהרג בתאונת אופנוע בכביש מכבית

מאות מתושבי העיר ליוו בצהרי יום שלישי את הבחור מתתיה ברדה ז"ל, בנו של הגאון רבי אופיר ברדה יבלחט"א, רב קהילת 'תפלה למשה', שנהרג לאחר שנפגע בתאונת אופנוע בכביש 471 סמוך למחלף נחשונים.

בני קהילת "תפילה למשה" נסעו למספר ימי חיזוק במושב פרוד, יחד עם הרב והרבנית ברדה. לשם הגיעה אליהם הבשורה המרה על ידי נציגי המשטרה שנעזרו באיתורם בנציגי העירייה. גם בכניסה לבית החולים, כשהגיעו ההורים הכואבים לשם לפנות בוקר, המתינו להם ראש העיר הרב ישראל פרוש, סגנו ר' אבי שטרן ומנהל מחלקת הנוער בעירייה הרב יחיקם גמליאל עם צוות הנוער ותמכו בהם בכל כוחם.

"אלו אנשי אמונה חזקים וכולנו התחזקנו מהם. לפנות בוקר, כשהרבנית ברדה הגיעה לבית החולים, לאחר שבישרו לה על פציעת בנה", מספר אחד מהם, "היא ראתה אותנו ממתינים בצער גדול בפתח בית החולים. מיד היא הבינה שהגרוע מכל התרחש והצדיקה את הדין כשהיא אומרת: "השם נתן והשם לקח, יהי שם ה' מבורך. ה' תודה רבה לך. אני אוהבת אותך".

מסע הלוויה הכואב יצא מביתו ברחוב רבי יהודה הנשיא לעבר בית העלמין ירקונים שער פתח תקווה, כשבני המשפחה והחברים בכו בדמעות ללא הפסקה על פטירת יקירם האהוב ז"ל.

הרה"ג רבי אברהם בוגנים, רב קהילת 'זכור לאברהם' בעיר שהיה מקורב למשפחה ספד ואמר: "אמרו: 'אבל אשמים אנחנו', לפעמים שיש צרה בן אדם מנסה למצוא למה זה קרה, אנחנו צריכים להתעורר, ספגנו הרבה מכות עם הנוער בעיר, בשנים האחרונות 7 בחורים קדושים עלו לשמיים בתאונות טראגיות, יש פה משהו שצריך להתבונן בו, אנחנו רוצים להגיד: 'ידנו לא שפכו את הדם הזה' – שזאת תהיה התאונה האחרונה.

"אחד הרבנים סיפר לי: 'אם היית רואה איך מתתיה רקד בשמחת תורה, היית מבין את הפנימיות ואהבת תורה היוקדת שבו', הוא גדל בבית של אהבת תורה וזיכוי הרבים. אנחנו צריכים לשחוט עגלה ערופה על נער צדיק ותמים שלא זכה לעשות פרי. מתתיה תעלה בפני כיסא הכבוד ותגיד: 'ריבנו של עולם, אני הייתי קורבן ציבור' – אין פה כביש או אופנוע, זה לא מקרה סתם, זה בא לעורר אותנו להתחזק ולחזק את הנוער המתמודד בעיר". לסיום קרא הגר"א בוגנים לאברכי העיר לקרב ולחזק את 'הנוער המתמודד' בעיר, ולחבריו של המנוח להתחזק בשמירת שבת ותפילין לעילוי נשמתו.

לאחר מכן ספד לו הגאון הרב שבתי לוי, רב שכונת 'רמת אהרן' בבני ברק, שדיבר על מעלותיו של מתיתיהו ע"ה ובשבח משפחת ברדה שעוזרת לתושבי העיר בכל זמן ובכל עת, ברוחניות ובגשמיות מיוחדת ומעוררת השתאות.

חבריו של מתתיה ע"ה מספרים לנו על שקידתו המיוחדת ולימודו המצוין בילדותו בתלמוד תורה. "מתתיה ע"ה נבחן בקביעות על משניות ומסכתות במבחן סיכה והיה בור סוד שאינו מאבד טיפה. האמין בה' בכל לבבו ותמיד חיזק נערים ויהודים להאמין בהקב"ה בכל כוחם, עד יומו האחרון. אפילו בליל הסדר האחרון לחייו אירגן ליל סדר בלתי נשכח ליהודים רחוקים מתורה ולימד אותם את הדברים הבסיסיים ביותר", הם מספרים בצער.

מחזה מרגש היה כאשר במשך ימי השבעה המה אוהל האבלים המונים כאשר, ישב רב הקהילה עם הבחורים, שהגיעו לספר בשבחו של הבן, במעשי החסד שלו, כשהרב מרעיף עליהם דברי תורה וחיזוק

יהי זכרו ברוך.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן