הקורונה ממשיכה לשבור שיאים: 780 חולים, 960 מבודדים 

למרות ההבטחות: משרד הביטחון חזר בו מתוכניתו לממן את חידוש פעילות מרכז השליטה העירוני

מגפת הקורונה ממשיכה להכפיל את מספר החולים המאומתים בעיר מדי שבוע: מ-406 חולים בשבוע שעבר, קפץ המספר בשבוע החולף ל-780. נכון ליום רביעי מעורבים בתחלואה 462 בתי אב. אחת מהחולות מאושפזת במצב קשה לאחר שיצאה ב"ה מכלל סכנה ואחרת – במצב קל. כל השאר –חולים בביתם. גם מספר המבודדים בשבוע החולף הכפיל את עצמו: מ-428 ל-960. 

למרות ההכפלה השבועית במספרי החולים והמבודדים הודיעה השבוע לשכת שר הביטחון כי הבטחת השר בביקורו בעיר בשבוע שעבר לממן את חידוש פעילות מרכז השליטה העירוני (משל"ט) שיגיש לחולים ולמבודדים סיוע – לא תתממש, בהעדר תקציב ייעודי למטרה זו בפריסה ארצית.       

על פי נתוני משרד הבריאות חלו במחלה, מאז פרצה לפני יותר משנה וחצי, 12,813 מתושבי העיר, ש-12,025 מהם כבר החלימו ב"ה. 265 מהמחלימים הללו הוגדרו בשבוע שעבר כחולים. בגל הנוכחי בלבד נמצאו עד כה כ-1,300 חולים מאומתים ויותר מאלפיים נוספים נזקקו לבידוד.   

בחלוקה לשכונות ורובעים ממשיכה השבוע שכונת 'נווה יצחק' הנחשבת לגדולה ביותר בעיר במספר תושביה להיות ממוקמת במקום הראשון בטבלה עם 234 חולים מאומתים (לעומת 117 בשבוע שעבר). במקום השני: רובע D עם 181 חולים מאומתים (77 ביום רביעי שעבר). ברובע C, עלה מספר המאומתים בשבוע החולף מ-87 ל-124 וברובע A טיפס המספר בשבוע החולף מ-77 ל-141. ברובע  Bהקטן ביותר במספר אוכלוסיו (5,539) נמצא גם מספר החולים הקטן ביותר (יחסית) – 97.  

גם השבוע נחשב רבן יוחנן בן זכאי כ"רחוב המוביל" במספר חולי הקורונה, עם 80 חולים (47 בשבוע שעבר). אחריו – רבי יהודה הנשיא עם 49 מאומתים (16 בשבוע שעבר), רחוב רבי שמעון בן שטח – 43 (לעומת 21 בשבוע הקודם) רחוב שמעון הצדיק – 37 (33), רחוב אבטליון – 38, רחוב בעלי התוספות – 42, ברחוב רמב"ם – 37, שמעיה -39, רבי חייא- 35, בן עוזיאל -34, וברחוב הרי"ף רק – 33.    

בהתפלגות לפי גילאים 'מובילה' השבוע קבוצת גילאי 0-9 עם 273 חולים (112 בשבוע שעבר). אחריה – בני 10-19 עם 254 מאומתים (לעומת 125 בשבוע שעבר). מספר החולים בקרב בני ה-20-29 עלה מ-40 בשבוע שעבר ל-64. מספר דומה של חולים נמצא ובין בני ה-30-39. מבני ה-40-49 יש 87 (50 בשבוע שעבר). בקרב בני ה-50 ומעלה ירד המספר מ-39 בשבוע שעבר ל-21 השבוע. מבני 60 ומעלה מעורבים 12 איש. 

מספר תושבי העיר שהתחסנו במנת החיסון הראשונה הגיע השבוע ל-15,370, במנה השנייה ל-11,865. אולם העלייה המשמעותית ביותר נרשמה במספר מתחסני המנה השלישית. זה עלה בשבוע האחרון מ-681 ל-1,772. מספר הבדיקות של תושבי העיר לאבחון הנגיף עמד בשבוע החולף על 4,602  (לעומת 2,458        בשבוע שעבר).   

מספר הדגימות הסרולוגיות שבוצעו בילדים בגילאי 3-12 בעיר עלה מ -4,477 בשבוע שעבר ל- 7,927 (67% מהפוטנציאל) ואחוז הנדגמים שהתגלו כ"חיוביים" ועברו את המחלה מבלי שידעו על כך נותר על 23.5%.

יו"ר המטה העירוני למאבק בקורונה, סגן ראש העיר הר' אברהם שטרן, שב וקרא לתושבי העיר להקפיד על חבישת מסכות במרחבים הסגורים ולהגביר את החיסונים בקרב בני הנוער ובני הגיל השלישי – כדי לצמצם למינימום את אפשרויות ההדבקה. 

המשיכו להעתיר בתפילה

לפני כשבוע אושפזה תושבת העיר, הגב' מיכל (בת רחל לרפו"ש) בבית החולים, לאחר שנדבקה בקורונה. במהלך השבוע הידרדר מצבה והיא הועברה לטיפול נמרץ לשם מתן סיוע נשימתי. אמש, עם סגירת הגליון, ביקש בעלה להודות לציבור תושבי העיר על התפילות החמות וסיפר שבחסדי ה' חלה הטבה במצבה הרפואי והיא יצאה ב"ה ממחלקת טיפול נמרץ חזרה להשגחה והתאוששות במחלקת הקורונה. "אנחנו מאמינים שהתאוששותה באה בעקבות התפילות לרפואתה ומבקשים להמשיך ולהעתיר להחלמתה המהירה של מירב בת רחל – בתוך שאר חולי ישראל. בעקבות מה שהרגשנו אנחנו וראינו, אני יכול רק להפציר בכל מי שיכול שילך להתחסן. כולנו התחסנו, חוץ מרעייתי, והיא אכן חלתה באופן קשה מכולם. כל מי שמסתובב בבתי החולים רואה שהנזק של החיסון, אם ישנו, מתגמד אל מול נזקי וסיכוני הקורונה" אמר בעלה ל"קוראים אלעד".

 

מגבירים אכיפה

על פי הנחיות המטה הארצי, תגביר תחנת המשטרה בעיר את אכיפת חבישת המסכות ושמירת המרחק בעיקר במרכזים המסחריים, ובקווי התחבורה הציבורית בעיר. 

מפקד התחנה, פקד אלי יעקב, אומר ל"קוראים אלעד" כי הוא ושוטריו אינם ששים להטיל קנסות על אי קיום הנחיות הקורונה שנועדו לעצור את גל ההדבקה ומקווים כי לא יהיה צורך בכך, בפרט בתקופת החגים, אולם לא יהססו מלנקוט באמצעים כנגד מפירי ההוראות.

בשבוע האחרון רשמו שוטרי התחנה למעלה מ-70 דו"חות על אי חבישת מסכות במרכזים המסחריים ובאוטובוסים בסכום כולל של כעשרת אלפים שקלים ובמקביל – חילקו מאות מסכות לתושבים שלא היו מצוידים בהם ובבתי הכנסת.

כן ערכו 'ביקורי בית' אצל חולים ומבודדים – לוודא שהם שומרים על ההוראות ואינם 'באים בקהל' ומדביקים אחרים בנגיף. "בשבוע הקרוב נמשיך ביתר שאת ונאכוף ביד קשה מפירי וחייבי בידוד על ידי צוותים סמויים" מזהירים במשטרה. 

בנוסף, במשטרה ובשיטור העירוני ביקשו להזהיר כי עקב החזרה ללימודים בשבועות הקרובים יתבצעו בשבועות הקרובים מבצעי אכיפה גם בכבישים בגין אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, נסיעה בטוחה לילדים עם הקפדה על חגירת חגורות בטיחות והתקני ריסון וכן ברכבי הסעת תלמידים.

כמו כן מתכננת יחידת הפיקוח פעילות אכיפה כנגד רוכבי אופניים חשמליים שנוסעים במדרכה ומסכנים את הולכי הרגל או שמשתוללים בכביש.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן