מחליפים את "קווים" ?

משרד התחבורה פרסם מכרז חדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית בעיר, ממנה ואליה ומבטיח "שיפור השירות" בתוספת קווים חדשים ותגבור הקווים הקיימים. בחברת "קווים" המתכוננת להתמודד בו מברכים על 'השדרוג הצפוי של השירות' 

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מפרסמת היום (יום ה') מכרז חדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית העירוניים והבינעירוניים באשכול קרית אונו – אלעד. החברה שתזכה במכרז תחליף את חברת "קווים", המפעילה את קווי התחבורה הציבורית בעיר בשש השנים האחרונות ובקרית אונו זה 18 שנה. 

המכרז כולל שינויים בפריסת הקווים במרחב, שנועדו לשפר את  הקישוריות למוקדי פעילות מרכזיים ויותאמו לתכניות נוספות שמקדם המשרד באזור. בנוסף, המכרז כולל שיפור של השירות בערבי ובמוצאי שבתות וחגים מאלעד לערים בדרום הארץ ובצפונה, באמצעות תוספת קווים חדשים ותגבור קווים קיימים.

ע"פ הנתונים שפורסמו עד כה עולה כי קווי האוטובוסים במכרז עתידים לפעול באמצעות כ-375 אוטובוסים. מחצית מהאוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים, שיאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר והשאר באמצעות אוטובוסים חדשים העומדים בתקן המחמיר של זיהום אוויר (יורו 6). חלק מקווי השירות יופעלו באמצעות אוטובוסים מפרקיים ומיניבוסים, זאת בהתאמה לתוואי הנסיעה העירוני.

האוטובוסים החדשים יכללו הפרדה פיזית של תא הנהג ויאפשרו עליה מכל הדלתות, שתחסוך בזמן הנסיעה ותשפר את איכות השירות. כל האוטובוסים יצוידו בשקעי USB לטעינת טלפונים ומערכות כריזה.

בהודעת משרד התחבורה על המכרז החדש נאמר כי "המשרד הקצה תקציבים מיוחדים לצורך הקמת סככות חדשות בתחנות, שיפור תחנות קיימות, מידע לציבור בתחנות ועוד".

בחברת "קווים" ברכו על פרסום המכרז, העתיד לשדרג עוד יותר את השירות הניתן לתושבי אלעד הודיעו כי החברה מתכוננת להתמודד בו.

ל"קוראים אלעד" נודע כי אף על פי שתנאי המכרז מאפשרים לה, חברת קווים לא הגישה למשרד התחבורה בקשה להאריך את המכרז בפעימה זו לאחר שהפעלת האשכול ע"פ תנאי המכרז שנעשו לפני כ-8 שנים, והגידול המאסיבי מאוד בצריכה ובעומסים בשנים הללו, הפך את הפעלת השירות ללא ריווחי עבור החברה. בחברה אומרים כי מכרז חדש יועיל קודם כל לצרכנים ויאפשר גם לקווים עילית להגיש הצעה מתאימה יותר למציאות בשטח ולצרכים העתידיים לעיר.

"הפתרון לצפיפותאוטובוסים דומפרקיים"

מנהל תחום התחבורה הציבורית במשרד התחבורה בודק את הצעתו של מחזיק תיק התחבורה בעירייה, הר' איסר שפירא 'לחסל' את הצפיפות הנוראה בשעות הבוקר והצהרים

הצפיפות הרבה בקווי התחבורה הפנימיים בשעות הבוקר והצהרים, מאז פתיחת שנת הלימודים בתלמודי התורה ובישיבות הקטנות בעיר, שנעשתה אקוטית יותר עם הצטרפותן של אלפי תלמידות בתי הספר היסודיים והסמינרים העושות את דרכן באוטובוסים – הביאה את מחזיק תיק התחבורה בעירייה, הר' איסר שפירא להציע "פתרון יצירתי" למדי: הפעלת אוטובוסים דו-מפרקיים בקווים המשרתים את התלמידים והתלמידות ב'שעות השיא', במקומם של האוטובוסים העירוניים ה'רגילים' הפועלים כיום ואינם עומדים בעומס.  

במכתב ששיגר למנהל תחום התחבורה הציבורית בגוש דן במשרד התחבורה, מר אורי זיגרון, מבקש שפירא "לשמש כפה לעשרות התושבים ומאות הילדים המשתמשים מידי יום ביומו בשירותי התחבורה הציבורית בקווים הפנימים באלעד להגיע למוסדות לימודם" ומציין כי "בשעות ההגעה והחזרה מהלימודים האוטובוסים מלאים מעל ומעבר למשוער. נראה כי הבאת מספר מפרקיות לעיר והפעלתם יכולה לסייע לפתרון בעיה זו בצורה ניכרת ביותר, ומצד שני אין צורך לחפש נהגים נוספים".

בהמשך מכתבו מציע שפירא פתרון גם לבעיית הפקקים הנגרמים באזור רחוב הרי"ף כתוצאה מכך שהאוטובוסים בקו 6 עושים את דרכם משני צידי הכביש הצר. "ניתן לפתור בעיה זו ע"י הסטת אחד מן הקווים לרחוב מקביל ובכל לחסוך זמן רב בזמן השירות". 

שפירא ניצל את ההזדמנות כדי להודות לזיגרון על התגבור המשמעותי שבוצע בקווי 280 ו180 עם הבאתם של נהגים קבלנים לשירות ובכלל על השירות הטוב של החברה במהלך כל השנה".

בשיחה שהתקיימה בעקבות המכתב, הבטיח זיגרון לשפירא "לאמץ את הפתרון המוצע לאחר בדיקה בשטח והכשרת הנהגים לנסיעה באוטובוסים דו-מפרקיים". מחזיק תיק התחבורה ניצל את ההזדמנות, וביקש ממנו שיפעל ויעקוב גם לקראת המכרז הבא, כדי לתת מענה וניקוד גבוה, על פי רמת השירות. "אין ספק שמאז שנכנסה לעיר חברת קווים, לפני כשש שנים, והמכרז הייסודי הקודם שנעשה על ידי משרד התחבורה, איכות השירות של התחבורה הציבורית בעיר עלה פלאים, וחשוב מאוד לשמר אותו באיכות גבוהה ככל האפשר" אמר שפירא בשיחה עם מנהל תחום התחבורה הציבורית במשרד התחבורה. שפירא גם ביקש לשבח את מנהל האשכול בקווים מר אילן נגלשטיין שקשוב לכל בעיה ופותר במיידי את מה שניתן לתועלת התושבים והנוסעים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן