
חגיגות והפקת ענק בשיתוף חברת 'סקיי פארק' כפיצוי לתושבים על עבודות המע"ר * אכיפה חסרת פשרות נגד הצתות בשטחים פתוחים
העירייה וגורמי הביטחון השלימו את ההיערכות לקראת אירועי ל"ג בעומר בעיר. בישיבה שנערכה בנקודת המשטרה ברחוב רבי חייא, בהשתתפות ראש העיר הרב יהודה בוטבול, מפקד נקודת המשטרה, נציגי כבאות והצלה (כב"ה), מנהל מנהל התפעול, מנהלי שפ"ע, הביטחון והשיטור העירוני, האגף לשירותים חברתיים ומחלקת הנוער, גובשה תוכנית מבצעית וקהילתית שתבטיח מעטפת בטיחותית מקסימלית לאלפי התושבים הצפויים להשתתף במדורות, בתהלוכות ובאירועים.
כחלק מהרצון להעניק חוויית ל"ג בעומר מושקעת במיוחד, חברה העירייה לחברת 'סקיי פארק', המקימה את המע"ר (מרכז עסקים ראשי) בלב העיר, המבקשת לפצות את תושבי העיר על אי-הנוחות והמטרד הכרוכים בעבודות הבנייה המאסיביות.
האירועים שיתקיימו במתנ"ס העירוני (רחוב רבי חייא) יכללו: הקרנת ענק ממירון בשידור חי לאורך כל הלילה, עמדות מתנפחים, דוכני מזון מגוונים ועמדות מגנטים למזכרת, עמדות צילום מעוצבות במיוחד לילדי החלאקה, לצד הצגות לילדים לאורך שעות היום. בנוסף, תתקיים תהלוכת חב"ד המסורתית ברחובות העיר בשירה ובזמרה.
אגף הביטחון בשיתוף כבאות והצלה פרסמו את רשימת המיקומים המאושרים להדלקת מדורות ברחבי העיר. הציבור מתבקש להישמע להנחיות ולהדליק אש אך ורק במקומות שקיבלו את אישור גורמי המקצוע, כדי למנוע סכנת נפשות ונזק לרכוש.
אכיפה ללא פשרות נגד הצתות בלתי חוקיות
לצד אווירת החג, העירייה והמשטרה הודיעו על תגבור משמעותי של סיורים גלויים וסמויים בכל העיר ומבהירים כי לא תהיה כל סובלנות כלפי הצתות בשטחים פתוחים ובמרחבים הירוקים סביב העיר וכל הצתה מחוץ לשטח המאושר תטופל בחומרה, כולל הטלת אחריות אישית וכלכלית על הורי הקטינים. בשנים האחרונות הפכו שטחים אלו למוקד להצתות מסוכנות המכלות צמחייה ומסכנות את בתי המגורים הסמוכים.
בימים האחרונים נתפסו מספר נערים וילדים בשעת מעשה כשהם מנסים להצית אש בשטחים פתוחים. ההורים והילדים הוזמנו לבירור משמעתי בתחנת משטרת ראש העין ועל ההורים הוטלו קנסות כספיים כבדים.
ראש העיר, הרב יהודה בוטבול: "אלעד ערוכה לקראת יום ההילולא של התנא האלוקי רשב"י בבטחה ובשמחה. השנה שמנו דגש לא רק על המענה הביטחוני, אלא גם על חוויה לתושבי העיר. אני קורא להורים: גלו אחריות. חגגו במוקדים המאושרים בלבד ושמרו על הילדים. בתיאום המלא בין כלל הגורמים, נעבור בעז"ה את ל"ג בעומר בצורה מסודרת, בטוחה ושמחה".
מסתמן: מערך האוטובוסים מהעיר למירון וחזרה
צומצם ל-25 בכל כיוון לעומת 120 בתכנון המקורי
אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יוכלו רק כאלף איש מתושבי העיר לעלות בל"ג בעומר השנה לשפוך שיח תפילה בציונו של התנא רבי שמעון בר יוחאי במירון. נוכח המגבלות שהוטלו על מספר המבקרים באתר עקב המצב הביטחוני באזור צומצם מספר הנסיעות המתוכננות בקו הישיר מאלעד למירון וחזרה (590) שיופעל על ידי חברת "מטרופולין" מ-120 ל-25 בלבד, כשכרטיסי הנסיעה הנמכרים בשיטת 'כל הקודם זוכה' באמצעות קו טלפון ייעודי המופעל על ידי משרד התחבורה – משמשים גם כ'כרטיסי כניסה' לאתר. לאחר דיונים בנושא בהשתתפות כל הגורמים ובקבינט הביטחוני – החליט ראש הממשלה מר בנימין נתניהו לצמצם באופן משמעותי את מספר המורשים להגיע למירון. בהתאם להוראות פיקוד העורף חולק האזור ל-4 מתחמים שונים, שבכל אחד מהם תתאפשר שהות של 1500 חוגגים למשך כשעתיים בכל 'סבב', לאורך כ-40 שעות, החל מיום שני לפנות ערב ועד חצות מוצאי ל"ג בעומר.
בהתאם לכך צומצמו מספרי הנסיעות הישירות למירון מכל מוקדי היציאה ברחבי הארץ לכרבע בלבד מהתכנון המקורי.