נעצרו חשודים שחיבלו בגדר הביטחון לעיר

 

נעצרו לאחר שזוהו בזמן אמת במערך המצלמות * מעבר לסכנה הביטחונית, מדובר בפגיעה קשה בעירוב העירוני

 

מספר נערים שתועדו במצלמות האבטחה שנפרסו לאורך גדר הביטחון הסובבת את העיר כשהם פוגעים בגדר נעצרו והועברו לחקירה פלילית בתחנת המשטרה.

באגף הביטחון בעירייה מדגישים כי לא מדובר ב"מעשה קונדס", אלא בעבירה פלילית ובפגיעה בביטחון האישי של תושבי העיר.

לצד ההיבט הביטחוני, לפגיעה בגדר ישנה השלכה הלכתית משמעותית. מאחר שהגדר מהווה חלק בלתי נפרד מתשתית העירוב, כל פרצה בה עלולה להוביל לפסילת העירוב כולו ולמכשול עבור אלפי התושבים המקפידים על טלטול בשבת.

כחלק מהמאמץ למגר את התופעה, צוותי התחזוקה מבצעים סיורים מספר פעמים ביום לאורך הציר. כל פרצה שמתגלה מתוקנת באופן מיידי בשטח כדי לשמור על רצף ביטחוני והלכתי.

יצוין כי מתוך הצורך של התושבים ובעיקר של בני הנוער, לצאת ליערות הסמוכים לעיר. הותקנו מספר שערים ייעודיים לאורך הגדר כדי לאפשר יציאה מסודרת ובטוחה ובקרוב יותקנו שערים נוספים, ועל כן, מדגישים בעירייה "אין שום הצדקה לפגוע בגדר כשיש פתרונות מוסדרים".

"אנחנו רואים את המקרים הללו בחומרה רבה ולא נהסס להשתמש בכל האמצעים המשפטיים והאכיפתיים. חשוב שהנוער יבין את ההשלכות של רישום פלילי ואת הסכנה שהם מטילים על כלל התושבים" מבהירים בדוברות העירייה.

 

דילוג לתוכן