
1,200 התלמידים שהתפנו מהעיר 'נקלטו' בבתי המדרש שנפתחו עבורם בבני ברק ובקריית ספר
בישיבת "תורה בתפארתה" לא פסק קול התורה לרגע. עם פינוי הבחורים מהישיבה בעקבות הנחיות פיקוד העורף, יצאו ההסעות כשהן נושאות את בני הישיבה יחד עם מזוודותיהם – לא לבתיהם, אלא היישר אל בתי המדרשות ברחבי בני ברק וקריית ספר. שם המשיך קול הלימוד להדהד בעוז ללא הפוגה עד לסיום הזמן.
בבני ברק הוקם בית מדרש מרכזי, שקלט מאות בחורים נוספים מכל רחבי הארץ. הללו התארחו אצל רבני הישיבה ובבתי תושבים, שפתחו את בתיהם בלב רחב ובשמחה גדולה. מרכז הפעילות נקבע בבית הכנסת המרכזי שעל ידי קהילת רמב"ם, שם התקיימו סדרי הלימוד והשיעורים כסדרם לאורך כל ימות השבוע.
גם בשבתות המשיכו ללמוד בהתמדה. סדרים מיוחדים התקיימו מתוך רוממות הרוח, כאשר השבת נפתחה בקבלת שבת חגיגית ורבת רושם, בשירה ובזמרה בהשתתפות רבני הישיבה. בין קבלת שבת לתפילת מעריב נשא ראש הישיבה הגר"י סטפנסקי, דברים על מעלת לימוד התורה בכל עת ובכל מצב, כשהוא מדגיש כי בחור השקוע בלימודו אינו מושפע מן המקום שבו הוא יושב, והודה להקב"ה על הזכות להמשיך ולעסוק בתורה גם בימים טרופים אלו.
בליל שבת נמשך סדר הלימוד עד לשעות הקטנות של הלילה, ולאחריו נערך עונג שבת סביב שולחנות ערוכים, בליווי שירה וזמרה. בשבוע האחרון עברו בני הישיבה לבית הכנסת לדרמן בבני ברק, שם המשיך קול התורה להישמע ברציפות עד לכניסת בין הזמנים. במקביל, הוקם גם במודיעין עילית בית מדרש מרשים בבית הכנסת של קהילת שיח יצחק, אשר קלט מאות בחורים נוספים. בני הקהילה קיבלו את פני הבחורים בחום יוצא דופן, תוך דאגה לכל פרט ופרט, בגשמיות וברוחניות כאחד.
רבני הישיבה, ובראשם הגר"י סטפנסקי והמשגיח הגה"צ ר' נח פאלי, טרחו ונדדו מעיר לעיר כדי למסור את השיעורים והשיחות הקבועים, כפי שנמסרים בשגרה בין כותלי הישיבה, מבלי לגרוע מרציפות הלימוד. תודה מיוחדת הובעה גם למנהל הישיבה, ר' יעקב ורז'וינסקי, שדאג במסירות לכל צורכי הבחורים, ובכללם אספקת ארוחות מסודרות לכל בתי המדרשות.
לקראת סיום הזמן נערך בבני ברק מעמד רב רושם. מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו שליט"א, שנשא את המשא המרכזי פתח בשיעור מעמיק בסוגיות הנלמדות וחיזק את הבחורים נוכח המצב. בסיום דבריו פרץ בריקוד מיוחד לכבודה של תורה, כשאליו מצטרפים כל בני הישיבה.