הזדכך בייסורים: הרה"ח ר' זוהר אדר ז"ל


רבים השתתפו בהלווייתו שיצאה מביתו באלעד והמשיכה לכפר גדעון, שם גדל. המנוח ע"ה התקרב בצעירותו ליהדות, בעקבות שיעורי תורה אליהם נחשף ובמהלך השנים שקד על לימוד התורה והחסידות

קהילת חב"ד בעיר התעטפה השבוע באבל כבד עם פטירתו של חבר הקהילה, סופר הסת"ם הרה"ח ר' זוהר אדר ז"ל, שהלך לעולמו בפתאומיות בשבת קודש, לאחר שהזדכך בייסורים קשים וקיבלם באהבה. בן חמישים היה בפטירתו. הותיר אחריו בני משפחה יבדלחט"א.

במסע ההלוויה שיצא במוצאי שבת מביתו ברחוב רש"י לבית העלמין בכפר גדעון שבעמק יזרעאל,  השתתפו רב הקהילה, הגה"ח רבי שניאור זלמן ירוסלבסקי שליט"א ורבים מידידיו וממכריו, מהעיר ומחוצה לה.

"רק ביום שישי דיברנו איתו", סיפר אחד משכניו "לא היה נראה עליו שום דבר מיוחד, למרות שבתקופה האחרונה הוא הלך ודעך לנגד עיננו, בייסורים רבים, אותם קיבל באהבה". שכן נוסף סיפר שנהג לקחת אותו לבית הכנסת בכל שבת, עם כיסא הגלגלים עמו התנייד בשנים האחרונות. "ר' זוהר לא וויתר, למרות הקשיים והאתגרים עמם התמודד, תמיד רצה לבוא לבית הכנסת, להיות במנייני התפילה, להרגיש מחובר, להיות במחיצת החברים".

ר' זוהר, ששימש כסופר סת"ם במשך השנים, חזר בתשובה בכפר גדעון – תל עדשים, יישובים סמוכים.

 

"ר' זוהר היה בן-בית אצלנו"

"הכרתי אותו ממש בשלבים הראשונים של החזרה בתשובה שלו לפני למעלה מעשרים שנה", מספר ל'קוראים אלעד' שליח חב"ד, הרב שמואל לוינסון. "אני זוכר אותו עוד מהשלב בו שאל שאלות ממש בסיסיות ומאז עברנו איתו כברת דרך ארוכה. הוא החל לחזור בתשובה בעקבות שיעורי התורה שמסר אבי, שליח חב"ד בכפר גדעון. אבא שלי היה הרב שלו כל השנים והוא היה ממש בן-בית אצלנו, לא כמו אורח, אלא בן-בית לכל דבר. הגיע בשבתות, בליל הסדר, עם בני משפחתו, ממש היה חלק מהמשפחה שלנו".

"הוא היה אדם מאוד מאוד לבבי, מלא אהבת ישראל, דואג לכולם, ולמרות הסבל שלו, והוא סבל המון, לא שמעו ממנו אף פעם מילים של תלונות" מוסיף הרב לוינסון ומציין כי גם בהלוויה בכפר גדעון הגיעו הרבה חברים להשתתף, למרות השעה המאוחרת (אחר חצות הלילה). "ר' זוהר למד גמרא יום ולילה. הוא היה אומר לי שגמרת 'שוטנשטיין' היא החברותא שלו וזכה כמעט לסיים את כל הש"ס" מוסיף הרב לוינסון.

חבר נוסף, מ"כ, מספר כי הכיר את ר' זוהר, בימים בהם נהג להסתופף בהתוועדויות בבית המדרש של כ"ק מרן אדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, בחודשי תשרי, לפני למעלה מעשרים שנה. "כבר אז לא היה לו קל להתנייד, אבל הוא לא וויתר, ואהב לשבת בהתוועדויות, לשמוע סיפורים מרוממים ודברי חסידות, וכמובן ללמוד בכל הזדמנות".

"ר' זוהר, היה יהודי חי, מאיר פנים, שכל חבריו פשוט אהבו אותו. היה לו חן מיוחד, שלא התכהה למרות כל מה שעבר. אני מצטער עד היום שלא מצאתי מספיק פנאי לשבת איתו בתקופה האחרונה ואנצל את הבמה כדי לעודד את הקוראים לשים לב למכרים מסביבנו ולהקדיש להם את הזמן הראוי לכך, ויהיה זה לעילוי נשמתו".

עו"ד ר' זאב טפר סיפר ל"קוראים אלעד" כי לפני תקופה הופנה אליו ר' זוהר בכדי שיסייע בעדו בעניין פיננסי סבוך אליו נקלע, כאשר בפיו משפט אחד: "לאור מצבי הרפואי, אני יודע שלא אחיה לאורך זמן, ואני לא רוצה להשאיר בעיות פיננסיות לבנותיי, עזור לי לטפל בעניין זה". עם משפט מצמרר זה פעלתי מעבר למקובל, ובסייעתא דשמיא מיוחדת, העניין נפתר באורח נס בתוך מספר ימים. כאשר עדכנתי אותו שהעניין סודר, לא היה מאושר ממנו, והורגש שהוקל מעליו באופן משמעותי".

ת.נ.צ.ב.ה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן