התח"צ בפורים: מירושלים, הצלחה מבני ברק, הרבה פחות…

תלונות רבות על מערך נסיעות התחבורה הציבורית בפורים לבני ברק

לעומת זאת – שבחים רבים על מערך הנסיעות בשושן פורים לירושלים

מאות מתושבי העיר התלוננו השבוע על שירותי התחבורה הציבורית ביום הפורים מאלעד לבני ברק וחזרה. חלק מהתלונות התייחס לשינוי המסלול בעיצומו של יום, בניגוד לפרסומי החברה מראש על 'נסיעה מעגלית' בקווים 280 ו-180, מאלעד לבני ברק וחזרה, במסלולים מקוצרים לאזורים שונים בתוך בני ברק, סיימו נהגי שני הקווים את מסלולם בצומת גבעת שמואל ומשם אספו נוסעים חזרה לאלעד. מברורים שערכו הנוסעים, שנאלצו להמשיך משם לתוך בני ברק ברגל, עולה כי 'מטרופולין' היא חברת התחבורה היחידה שלא ערכה פיזור ואיסוף בתוך העיר וגם חלק נכבד מהפקחים שהציבה בתחנות המסלול המקוצר שפרסמה – כלל לא היו מודעים לשינוי.

גל נוסף של תלונות התייחס לכך שגם לאחר שהחברה חזרה להפעיל את הקווים במסלולים המקוצרים שפרסמה – נאלצו נוסעים רבים להמתין בתחנות ההעלאה (בחזור מבני ברק) בין חצי שעה ליותר משעה – בגלל מחסור באוטובוסים.

בחברת 'מטרופולין' אומרים כי שינוי המסלולים בעיצומו של היום נעשה באישור משרד התחבורה לאור עומסי התחבורה הבלתי שגרתיים ברחובות בני ברק. בחברה מציינים כי זו השנה הראשונה שהחברה מפעילה את הקווים מאלעד לבני ברק בפורים, שחל השנה גם בעיצומו של חודש הרמאדן, בו חלק מנהגי החברה נמצא בחופשה או מסיים את עבודתו לפני רדת החשיכה. כאשר מצרפים לכך את העובדה שרבים מנהגי הסניף האלעדי הם יהודים שומרי תורה ומצוות שביקשו לחוג את הפורים בחיק משפחותיהם – צמצמו את מרחב האפשרויות להענקת שירות לאלפי הנוסעים מקרב תושבי העיר שביקשו לשוב לבתיהם בשעות הספורות של מוצאי פורים. 'נפיק את הלקחים כדי שבעזרת ה' בשנה הבאה נתארגן בצורה טובה יותר' מבטיחים בחברה.

לעומת התלונות הרבות על הקווים לבני ברק, זכתה חברת 'מטרופולין' לשבחים על מערך ההסעות שהפעילה, לראשונה, מ'מסוף ארזים' החדש בצומת רמות בירושלים בשושן פורים, בשיטת 'מלא וסע' – ישירות לאלעד. כזכור, בשנים עברו היו הרבה מאוד תלונות על קריסות בתח"צ מירושלים לעיר במוצאי פורים, השנה עשו במשרד התחבורה מהפך בכל הנוגע לקווי ירושלים כאשר כל עיר בישראל קיבלה אזור איסוף שונה, וחלקם אף דרך הרכבות, ואכן מבחינת חברות התח"צ שינוי זה יצר מהפך לטובה וכפי שחוו הנוסעים לאלעד.

נוסעים רבים אמרו כי אמנם הדרך להגיע למסוף החדש והלא מוכר היתה קשה מחמת הפקקים הרבים, אך מהרגע שהגיעו למסוף תוך מספר דקות מועט כבר היו בדרכם לאלעד ובשונה משנים עברו הפעם האוטובוסים המתינו לנוסעים ולא להיפך…

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן