והעיר אלעד צהלה ושמחה

אלפים מתושבי העיר ב'ככרות השמחה', ב'אוהל הלחיים' ובפעילויות השונות שיזמה העירייה להרבות בשמחת הפורים

ימי הפורים בעיר היו עמוסים בפעילויות ואטרקציות מגוונת שיזמה העירייה מהם נהנו רבים מתושבי העיר, בעיקר הילדים.

בעודם עושים את דרכם עמוסי משלוחי מנות ססגוניים, עברו ב"ככרות השמחה", יוזמה חדשנית של ראש העיר הרב יהודה בוטבול, בכיכר במפגש הרחובות בן זכאי ורבי יהודה הנשיא ובכיכר נחלת יצחק, הנעימו להם תזמורות עם רמקולי ענק בשירי פורים עליזים ובסמוך להן ניצבו עמדות של בלונים חגיגיים ועשרות מילדי העיר הצטלמו לידם מחופשים, כשהמנגנים גם חילקו לילדים שרקדו ושרו כובעים, מסכות מצחיקות ואביזרי פורים נוספים.

לקראת החג, הוקם אוהל לקבלת תושבי העיר, ברחבת ביתו של ראש העיר הרב יהודה בוטבול. במשך שעתיים בשעות הבוקר של יום ראשון, נהרו אל האוהל מאות מתושבי העיר, בירכו את ראש העיר הרב בוטבול על תפקידו החדש והרימו איתו כוסית לחיים. לאוהל הגיעו גם כל חברי המועצה של תנועת ש"ס, עובדי העירייה, הגזבר ומחלקת השיטור והאוהל היה צר מלהכיל את האורחים הרבים שהגיעו אליו. ראש העיר הרב יהודה בוטבול, קיבל את התושבים שבאו לברכו כשהוא לבוש בג'לביה – לבוש מרוקאי מסורתי.

ביום הפורים התקיימו גם 'קבלות פנים' בבית רבני העיר, הגרש"ז גרוסמן והגר"מ מלכא שליט"א. כשראש העיר הרב בוטבול הגיע אליהם לברכת לחיים ולקבל את ברכתם.

לילה של לימוד ושמחה

את אווירת קדושת פורים המיוחדת, ניתן היה להרגיש ככבל שנה בעיקר בכוללים ובישיבות השונות ברחבי העיר. בהם ניתן היה להרגיש את אווירת הפורים השמחה והאמיתית. אלפי בחורי הישיבות שלומדים בעיר, גדשו את היכלי התלמוד וניצלו את יום הפורים ללימוד נעלה ופתיחת שערי שמיים. השנה, הם הקדישו חלק ניכר מתלמודם ותפילתם למען כל עם ישראל וביטחונם.

בליל פורים, לאחר סדרי הלימוד, הגיע ראש העיר הרב יהודה בוטבול לסיור ברבות מהישיבות, בשביל לרקוד ולשמוח עם כל אותם בחורים שמחזיקים את העיר בזכות לימוד התורה שלהם. את הסיור הוא פתח בישיבת "משכן אהרון", בראשותו של הגאון רבי אלישיב קוביוף שליט"א.

שם חיכו לו עשרות בחורים נרגשים שפצחו בשירת "ימים על ימי מלך", ורקדו איתו במשך דקות ארוכות. ראש העיר שמע מהם על לימודם בימים אלו, בירך אותם שימשיכו לעשות חיל בלימודם ולשמוח בכל השנה כמו ביום הפורים.

ראש הישיבה הגר"א קוביוף יחד עם התלמידים הרבים, פתחו בדברי הכרת הטוב לראש העיר הרב בוטבול העומד תמיד לימין המוסדות ונמצא מעמודי התווך לכלל המוסדות.

לאחר מכן המשיך ראש העיר אל ישיבת "אבן האזל" בראשותו של הגאון רבי אברהם רבי שליט"א. גם שם, עשרות הבחורים שסיימו את תלמודם, פצחו בשירה מרוממת ושמחה והחלו לרקוד עם ראש העיר ולשמוח איתו שמחה של מצווה.

כן סייר בישיבת אורחות יהודה בראשות הרב יהודה ניימן שליט"א, ישיבת אוהל אברהם בראשות הרב ישי חזן שליט"א, ישיבת שיח התלמוד בראשון הרב אהרון קטנוב שליט"א וישיבת חכמת התורה בראשות הרב ראובן יום טוב שליט"א.

מיותר לציין כי גם פעילות הצדקה של קבוצות התת"ים השונות שהתפרסו ברחבי העיר, וזיכו אלפי תושבים בהחזקת תורה, תרמה לשמחה הרבה.

רשת הכוללים 'מרדכי הצדיק' התפשטה בכל העיר ומאות אברכים שקדו  בהן על לימודם, חלקם בשילוב עם 'תענית דיבור' וזכו לקיים את שמחת הרב מתוך ריתחא דאורייתא.

בשושן פורים, הגיעו אלפי ילדים להמשיך את שמחת הפורים בלונה פארק שהופעל בסמוך לפארק העירוני, שם הוצבו מתקני ענק כמו בלרינה, ספינת ענק, מכוניות מתנגשות ומתקנים נוספים בהם נהנו הילדים משעות הבוקר ועד לשעות הערב ונהנו מדוכני מזון עמדות קליעה למטרה ותחרויות נוספות.

ראש העיר הרב יהודה בוטבול עלה לירושלים, שם נפגש עם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי ושרי התנועה, שבירכו אותו בהצלחה בתפקידו החדש.

 

במקום נפצים והשתוללות: אווירת שמחה גם בגזרת הנוער

"עבדנו אני ומנהל יחידת השיטור העירוני איציק אדרי, ימים בודדים כדי להגיע ליום הזה שיעבור בצורה הטובה ביותר, ביחד עם מחלקת נוער, הקב"טים ושאר מחלקות העירייה. למרות התופעה שהתפשטה בערים השונות ברחבי הארץ, הצלחנו למנוע כמעט לחלוטין שימוש בנפצים בעיר, בזכות היערכות טובה בימים שקדמו לפורים ופעולות מנע שביצענו יחד עם יחידות הבילוש של תחנת ראש העין", כך סיכם  מפקד נקודת המשטרה בעיר, פקד אלירן ברגיג, את אירועי הפורים שעברו על העיר בשמחה ובהתרוממות הרוח.

בפגישה שערך ראש העיר הרב יהודה בוטבול לפני פורים עם מנהל יחידת השיטור העירוני מר איציק אדרי, מנכ"ל העירייה מר שי נתן, מנהל המוקד עירוני מר אפי שטרן, מנהל מחלקת הנוער הרב יחיקם גמליאל, רכז נוער אליה חיון, מפקד משטרת אלעד אלירן ברגיג וגורמים נוספים, הנחה הרב בוטבול לערוך אירועים מסודרים לנוער ולתת מענה גם לנערים וגם לנערות.

באולם הספורט התקיים אירוע מרכזי לנוער, שם חיכו להם כיבוד מושקע, שולחנות משחק ותזמורת עד לשעות המאוחרות של הלילה. ראש העיר וחבר מועצת העיר עו"ד יניב בדלוב שמחו עם הנערים, הבטיחו להם כי ידאגו להם לאירועים מושקעים רבים במהלך השנה וביקשו מכולם לצאת בסוף הערב בשקט ובבטחה

בנות הסמינרים בעיר חגגו באולם ויזניץ' עם הרבנית חדווה לוי שהקפיצה אותן ורקדה עימן במשך שעות. בנוסף נערכו אירועים נוספים לנוער שגם בהם היתה אווירה שמחה מאוד והשקט נשמר.

בנוסף, התקיימה מסיבת פורים לנוער במדרשיית "מאיר ניסים" בראשות הרב ירון לביא, אותה ארגנו צוות המדרשייה הרב משלה והרב טוביאנה.

גם בישיבת "מבקשי השם" בראשות הרב ינון מחמלי קיימו מסיבת פורים מקפיצה ומיוחדת יחד עם סיום מסכת "מגילה", וכן בישיבה של הרב שקרקה קיפצו וריקדו הבחורים עד שעות הלילה הקטנות כל זאת בנוסף למסיבות מותאמות רבות שנערכו ברחבי העיר.

על ארגון המסיבות ניצחו צוות מחלקת נוער, צעירים וקהילה, צוות נוח"ם ושותפים נוספים, בהנחיית ראש העיר הרב יהודה בוטבול שהורה לתקצב כל שנדרש למען הנוער בעיר. ניתן לראות את השינוי והשיפור, ושיתוף הפעולה של הנוער והצעירים, של צוותי המדרשיות והישיבות, עם הצוותים בעירייה, דבר שהביא ברוך השם להפקת אירועים מושקעים, ובעזרת השם מכאן רק ילכו ויגדלו האירועים המושקעים לנוער ולצעירים היקרים שלנו בעיר.

יצויין כי לעומת שנים קודמות בהן שררה אנדרלמוסיה בעיר בנושא הנפצים, השנה, בזכות ההערכות המוקדמת שרר שקט יחסי ברחובות ורבים מצעירי העיר נענו לאזהרות המשטרה והתרחקו מכל שימוש בחומרים אסורים כדוגמת נפצים וזיקוקים למיניהם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן