וועדת קליטה ועליה העירונית התכנסה לישיבה ראשונה אבל מרבית חבריה לא הגיעו…

וועדת הקליטה והעליה בראשותו של חבר מועצת העיר הר' יצחק חלה ("תושבים שווים") היתה הועדה העירונית הראשונה שהתכנסה מאז אושר ההרכב החדש של הועדות, כפי שאישרה מליאת העירייה בישיבתה הראשונה של מועצת העיר בקדנציה הנוכחית, לפני שבועיים.

אבל, למגינת לבו של היו"ר הטרי, הוא נאלץ לפזר את הישיבה כעבור חצי שעה, נוכח העדרם של מרבית חבריה, לא לפני שהוא ויו"ר סיעת דגל התורה, הר' אברהם שטרן, הביעו הסתייגות מהרכב הוועדות העירוניות שנעשה, לדבריהם, ללא תיאום עם ראשי הסיעות.

מהנתונים שהציג חלה עולה כי בשנה האזרחית החולפת (2023 למניינם) נערכו בעיר רק 3 פעילויות ייחודיות לעולים לעומת 13 בשנת התקציב 2016 למניינם. זאת כתוצאה מצמצום התיקצוב של משרד הקליטה מ-132 אלף ₪ ל-20.5 אלף שקלים בלבד, כתוצאה משינויי קריטריונים במשרד הקליטה.

יו"ר הוועדה, יצחק חלה, המליץ שהוועדה תפנה לראש העיר בבקשה לתקצוב משמעותי נוסף עבור העולים, כולל הוספת רכזת עליה ב-50% משרה, וכן לפנות לסוכנות היהודית מתוך מטרה לקדם העלייה באלעד, ולהקים פרויקטים משותפים שיתוקצבו על ידם.

חלה מתכונן להביא לישיבתה הבאה של הועדה המלצה להוספת רכזת עליה ב-50% משרה, וכן פניה לראש העיר בבקשה לתקצוב משמעותי נוסף עבור העולים, במקביל לפניה לסוכנות היהודית להקים פרויקטים משותפים שיתוקצבו על ידם, מיפוי תלמידים עולים במוסדות חינוך למתן תגבור לימודי ו/או רגשי, בחינת אפשרות למתן הכוונה וליווי ברישום למוסדות חינוך ורישום לישיבות וסמינרים, הגדלת תקציב הפעילות, תקצוב פעילות בתוך קהילות העולים, בחינת פרויקט עידוד עלייה ומתן מענה לדיור לעולים, שילוב בתעסוקה מותאמת בשיתוף מרכז כיוון, ובחינת מתן מלגות לעולים ללימודים להשתלבות בתעסוקה.

בסיום הודה היו"ר יצחק חלה למנהלת מטה קליטה ועליה, הגב' אלמגור, שפועלת שנים רבות למען העולים ודואגת לכל אחד ואחת מהן, על כל המענים, על הדאגה לכל הנתונים ולקיום הוועדה, והבטיח לעשות הכל בכדי שיהיה ארגז כלים ותקציב נדרש לפעולות עבור העולים.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן