לא נוטשים את החזית!

הגרש"ב גנוט שליט"א

כל חייל שנלחם בעזה, מספר על שורות שורות של ניסים והגנה שמימיית לה זוכים הלוחמים, אבל גם על מחדלים. החל מהמחדל הלא נתפס שבשמחת תורה ועד לרגע זה. כמעט 180 יום ועדיין 134 חטופים נמקים במנהרות החמאס. היכן הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, איפה ה'מוסד' שכל טובי סופרי הריגול קשרו כתרים לראשו במשך שנות דור, השב"כ הישראלי, שלכל פורש ממנו ישנה משנה מסודרת, מה צריך לעשות בדיוק עכשיו. היכן אתם, היכן הייתם, כל אנשי ה'כוחי ועוצם ידי'?

המחדלים זועקים עד לב שמיים. ה'קונספציה' השגויה שכולם מדברים עליה. בכל מדינה מתוקנת, כל ראשי הצבא וזרועות הביטחון, וכן, גם ראש הממשלה, היו מגישים את התפטרותם מזמן. אך לא ניכנס לפוליטיקה. זהו לא השטח שלנו, הנושא המאוס הזה.

אך שום חייל לא נטש את שדה הקרב בגלל המחדלים של הצמרת!!.

שום חייל לא עזב את נשקו, כי משהו רקוב בממלכה.

מה שצריך לעשות כעת, עושים. כל אחד על משמרתו, בתפקידו, במשבצת שלו.

&&&&

"אִם יִתְמַעֲטוּ לוֹמְדֵי הַתּוֹרָה, עָלוּל לָבוֹא רַחֲמָנָא לִצְּלַן קִטְרוּג עַל כְּלַל יִשְׂרָאֵל. כֻּלָּנוּ יוֹדְעִים שֶׁכַּאֲשֶׁר מִסָּבִיב כָּל אוֹיְבֵינוּ, הַקִּיּוּם שֶׁלָּנוּ, בְּנֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, כָּאן בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, הוּא אַךְ וְרַק בְּנִסֵּי שָׁמָיִם. הַתּוֹרָה הִיא זוֹ שֶׁמְּגִנָּה וּמַצִּילָהּ, וְחָלִילָה שֶׁלֹּא תָּקִיא הָאָרֶץ אֶת יוֹשְׁבֶיהָ". (מרן הגאון רבי דב לנדאו שליט"א, השבוע).

עולם התורה ימשיך לפרוח ולשגשג. תקציבים ממשלתיים הוא דבר חשוב וטוב, אך לומדי התורה הקדושה לא נשענו מעולם על תקציבים שלטוניים. למדנו בארץ ישראל, תחת שלטונות נוכריים רבים. למדנו בבבל, במצרים ובאשכנז, בספרד ובתימן. את חיבורי הראשונים קיבלנו בתקופות אפלות כמו במסעי הצלב. קשרנו עצמנו לתורה, את חלבנו ודמינו ממש, בגטאות בקובנה ובוורשא, בסלובודקא ובברנוביץ'. למדנו תורה בתקופות אפלות פי אלף. אז מה, וכי מישהו יעזוב את הסטנדר בגלל כסף? בוודאי שלא.

אך הפחד הגדול והאימתני הוא: מה יהיה איתכם, אחינו התועים? מי יגן עליכם כעת, כשזכות החזקת התורה שלכם כה נפגמה? זהו זמן בו צריכים, כולנו, להוסיף זכויות, לא למעט אותם, חלילה.

אז אל דאגה, אחינו כל בני ישראל, הנתונים בצרה ובשביה. אנחנו נמשיך לשמור עליכם, נמשיך לעטוף אתכם באלפי דפי גמרא, בשטיקלאך תורה, ברמב"ם, בקצות החושן ובנתיבות המשפט, ברבי עקיבא איגר, בחידושי רבנו חיים הלוי ובחזון איש, וגם בתפילות ובאמירת תהילים, כמובן.

גם אם הקודקודים שלכם, אנשי השלטון האמיתי, אלו שלא נבחרו כאן אפילו בבחירות דמוקרטיות- הבג"צ והיועמהשי"ת, השמאל וחבורת מבעירי הרחובות, לא ניחונו בראייה יהודית אמיתית ומפוכחת. אפילו שה'ערב רב' שולט על עם ישראל בזמן עקבתא דמשיחא, כפי המסורת המסורה לנו מרבינו הגר"א ז"ל, אנחנו נמשיך לדאוג שלא יתמעטו לומדי תורה בארץ ישראל.

כי אנחנו יודעים את האמת לאמיתה. זאת השמירה הבטוחה ביותר על ארץ ישראל. התורה הקדושה ונושאי דגלה, רבבות לומדי התורה, הם הם אלו שומרי הארץ הקדושה.

נכון, 'בין הזמנים' בפתח, וכל מי שמצוי בין יושבי אהל, בפרט צעירים, וגם מבוגרים יותר, מבין את הצורך החיוני במנוחת הגוף והנפש, 'להפריד בין פרשה לפרשה'. ועדיין, למרות שאנו יוצאים כעת ל'בין הזמנים'- לא נעזוב לרגע את הגמרא, את כרך השולחן ערוך. נמשיך ללוות אתכם במתכונת של עשרות 'ישיבות בין הזמנים' הפרוסות בכל רחבי העיר. נמשיך להגות בתורה, בכל פינות ומחנות.

—כי שום חייל בלגיונו של מלך מלכי המלכים, לא עוזב את משמרתו…

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן