"מבצע הניקיון הגדול" לקראת החג – בעיצומו

לתגבור וזירוז פינוי הכמויות הגדולות שכרה העירייה מגרסה ה'טוחנת' את האשפה ומגדילה משמעותית את מספר הסבבים היומי שעושה כל משאית פינוי בעיר

כמידי שנה בתקופה של לפני פסח, מצטברת פסולת רבה במיוחד ברחבי העיר, תושבים רבים נפטרים מריהוט ישן, חמץ רב שנזרק לפח ואשפה שמושלכת בימים אלו כתוצרה מניקוי בתים, כל אלו גורמים  לכך שפעילות בנושא הניקיון בימים אלו של לפני החג, היא רבה ומתבצעת לאורך כל שעות היום ולעיתים גם הלילה.

ראש העיר הרב יהודה בוטבול, עקב השבוע מקרוב אחר עבודות פינוי האשפה בעיר, המגיעה בימים אלו של ערב חג הפסח לשיאה, יחד עם מנהל האגף לחזות העיר מר איזק לוי.

כדי לתגבר את קצב הפינוי, שכרה העירייה מגרסה מיוחדת, שהוצבה בסמוך לכביש המחצבות, אליה מפונה הפסולת בעזרת המנוף ושם היא נגרסת והופכת לחומר דק וצפוף יותר. בצורה זו, ניתן לפנות הרבה יותר משאיות אשפה עם 25 טונות עליהן, למטמנות המרכזיות בארץ. השיטה חוסכת את הנסיעות הארוכות של כלל משאיות המנוף מהעיר אל המטמנות, ומאפשרות להן לבצע סבבים חוזרים ורבים בכל יום. כמות האשפה שמשאית יכולה להעמיס עליה לאחר שעברה במגרסה, דומה לכמות האשפה נזקקת לפינוי על ידי שמונה משאיות יחד!.

עד להכנסת המגרסה לפעולה נאלצו המשאיות המלאות לצאת ארבע וחמש פעמים בכל יום מהעיר למטמנת 'חיריה' על מנת לרוקן את האשפה שאספו. הסיבוב הזה לוקח לכל משאית, במיוחד בערבי חגים, לפחות שעה וחצי.

הקושי בהשגת משאיות נוספות גובר אף הוא, שכן לפני פסח כל הרשויות המקומיות מתגברות באופן מאסיבי את פינוי האשפה. בעזרת המגרסה נחסך זמן עבודה יקר, כסף רב והקושי באיתור משאיות נוספות.

יתרון נוסף בשימוש במגרסה, הוא בפינוי החמץ לפני החג. עם קיצור זמן העבודה, יוכלו המשאיות להספיק לאסוף את כל האשפה ולהבטיח כי מיד לאחר זמן שריפת חמץ, לא יישאר חמץ ברחבי העיר.

במקביל, מתגברים עשרות עובדי ניקיון רגליים, הפועלים בכל רחובות העיר, מדרכות, גינות ציבוריות ושפ"פים, כולל מעברים ומדרגות.

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן