ראש הכולל הגדול ביותר בעיר: "נגדיל משמעותית את ה"קמחא דפסחא" למאות אברכי הכולל"

כמענה לגזירות הבג"צ והיועמשי"ת על הקיצוצים בתקציבי לומדי התורה.

* במסגרת סעודת סיום מסכת חולין שנלמדה בכולל, הכריז הרה"ג רבי אברהם פכטר שליט"א, ראש הכולל הגדול ביותר בעיר: "זכינו שזכות החזקת התורה הקדושה תגיע כעת רק מנדיבי עם יראים ושלמים, ללא צורך בסיוע והתערבות ממשלתית. לא רק שלא נפחית את מלגות האברכים, אלא נגדיל אותם בס"ד".

ראש כולל ישיבת אברכים "מדרש אליהו" הרה"ג רבי אברהם משה פכטר, כולל האברכים הגדול ביותר באלעד, בו לומדים מאות רבות של אברכים עמלי תורה מכל שדרות הלומדים בעיר, הכריז במהלך סעודת סיום מסכת חולין שנלמדה בכולל, כי "בשעה טובה זכינו שזכות החזקת התורה הקדושה תגיע כעת רק מנדיבי עם יראים ושלמים, ללא צורך בסיוע והתערבות ממשלתית. פשוט וברור הוא לכל יהודי שהקב"ה ימשיך לדאוג לעולם התורה ולקיים את ההבטחה האלוקית של "כי לא תשכח מפי זרעו". לא רק שלא נפחית את המלגות החודשיות, אלא נגדיל משמעותית, כבר בר"ח ניסן הקרוב, את מלגת ה"קמחא דפסחא" הניתנת למאות האברכים, כדי להראות קבל עם ועולם שהשלטון ובתי המשפט לא ישברו את רוח הלומדים ושכולנו מחויבים להמשיך את שרשרת הדורות בהחזקת שבט לוי, המוסרים את גופם ונפשם על עסק התורה הקדושה".

למעלה ממאה אברכי קבוצת הצעירים בישיבת אברכים "מדרש אליהו" שמחו השבוע בשמחת התורה בסיום מסכת חולין, עליה עמלו והתייגעו בעומק העיון למעלה משנה וחצי וכעת בירכו על המוגמר, עם סיום המסכת בשעטו"מ.

האירוע המפואר והמרגש התקיים באולמי "עטרת פרידמן" בעיר, סביב לשולחנות ערוכים בסעודת מצוה עשירה ומכובדת, לקול כלי זמר וטובי בעלי הניגון והשיר, לכבודה של תורה. פתח את מסכת הנואמים ראש הכולל הגאון רבי דוד ברוורמן שליט"א, שהסביר בעומק את דברי אביי, שאמר ש"כי חזינא האי צורבא דרבנן דשלים מסכתא – עבידנא ימא טבא לרבנן" והעלה על נס את גודל שקיעותם של האברכים בלימוד המסכת לאורכה ולרוחבה.

האברכים החשובים הרה"ג רבי יונתן כהן והרה"ג רבי יונתן בנימין ניימן סיימו את המסכת וה"הדרן" והציבור פרץ בריקודי שמחה, על הזכות הגדולה ללמוד את כל המסכת, מהארוכות והמסובכות שבש"ס.

המרא דאתרא הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן שליט"א, האריך בדבריו המרתקים על הנאמר בסוף מסכת חולין, על "שכר מצוה בהאי עלמא ליכא" והתרגש עד למאוד על גודל העמל והיגיעה של אברכי החמד, שבמשך למעלה משנה וחצי שקלו וטרו בעומק הסוגיות של מסכת חולין, כשהוא מרומם ומשבח את הכולל המרכזי והגדול בעירנו, בו מגדלים מאות אברכים לתורה ולהוראה, רו"מ הכוללים הרה"ג רבי אברהם משה פכטר שליט"א מנצח על מלאכת בית ה' במסירות נפש עילאית, במשך כחצי יובל שנים ללא הפוגה, בהתמסרות שאין כדוגמתה, להרבות כבוד שמים.

ראש הכולל הגאון רבי בנימין כ"ץ שליט"א, המכהן כראש הכולל בסדר העיון, נשא מסכת מרוממת ומיוחדת בהבנת דברי חז"ל על "צורבא דרבנן דשלים מסכתא", כשהוא מסביר בטוב טעם כיצד המסכת עצמה מושלמת בכך שעמלי התורה מתייגעים על הבנתה. הגר"ב כ"ץ שליט"א הכיר טובה גדולה בדבריו לראש הכולל הרב פכטר, ה"מפזז ומכרכר לפני השם", במסירות נפש מופלאה, ומחדש חידושים ודרגות מרוממות בכבוד שמים ובכבוד התורה, דבר יום ביומו, כאשר כעת התחייב להגדיל משמעותית את התמיכה באברכים ובני משפחותיהם לקראת חג הפסח הקרב.

ראש הכולל הגאון רבי שמואל ברוך גנוט שליט"א, המכהן כראש הכולל בסדר הבקיאות, דיבר בהתרגשות גדולה על האושר היומיומי המלווה כל אברך בקבוצה המובחרת, על ההספק המופלא, יחד עם העיון העמוק בסוגיות כה מורכבות ועל כך שהאברכים מרגישים "עולם הזה" בלימודם, מלבד שכרם הצפון להם לעתיד לבוא, בלימוד ובשינון על הסוגיות, כשהם נבחנים על תלמודם מידי שבוע.

את דבר האברכים הביאו הרה"ג רבי מרדכי פישר שליט"א, הרה"ג רבי הראל ידעי שליט"א והרה"ג רבי יונתן בנימין ניימן שליט"א, שסיפרו על האחדות המופלאה וקירוב הלבבות שבין כל למעלה ממאה אברכי הקבוצה, כשכולם מאוגדים סביב העמל בדף הגמרא, בעומק הסוגיות ובחדוותא דאורייתא, וכיצד הכולל והעומד בראשו הרב פכטר שליט"א דואגים לרוממם ולייקרם כל העת, הכל כדי שיהיו שקועים בלימוד בהתמדה, יחד עם ראשי הכוללים וראשי החבורות שליט"א.

בסעודת המצוה השתתפו ראשי הכוללים הגר"צ פכטר, הגר"ש מילגרום, הגר"א סלר, הגרא"א פויפר, הגרי"ד סמט והגר"ז פויפר והמשיבים הגר"ד פרנקל והגר"י הופמן. האברכים שוררו את שירת שמחת התורה, בריקודים ובשירה מתוככי ליבם, להודות ולהלל להקב"ה על נס קיום התורה ועיונה, למרות כל גזירות הממשלה והבג"צ, המנסים להצר את צעדי לומדי התורה, מתוך הבטחה וידיעה ש"אין לנו שיור – רק התורה הזאת".

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן