ר' דיויד יוזשעף זצ"ל

מאות בני ישיבת 'כנסת יחזקאל' ועימם רבים מתושבי עירנו ליוו למנוחות בשבוע שעבר את ר' דיויד יוזף זצ"ל, האיש שזנח מאחוריו לפני תריסר שנים את כל ענייני העולם הזה, שב בתשובה שלמה ועלה והתעלה במדרגות רמות של תורה ויראה, אמונה וגמילות חסדים.

ר' דיויד יוז'ף זכרונו לברכה התגורר בקנדה, כאשר אחותו, בת למשפחת בן קטיעי מרחוב חוני המעגל, עלתה לארץ ישראל. לפני כתריסר שנים נפטר אביו ז"ל, ודיויד עלה לארץ לימי ה'שבעה' וה'שלושים'. בימים אלו נקלע לישיבת 'כנסת יחזקאל' הסמוכה ואחד מבחורי הישיבה ניגש אליו והציע לו ששניהם יישבו יחדיו וילמדו מעט תורה. דיויד הסכים והשניים  התיישבו ללמוד מספר ההלכה 'קיצור שולחן ערוך'. אט אט נשבה דיויד באורה של התורה הקדושה והשניים התקדמו בלימודם, עוברים ללמוד חומש, משנה וגמרא.

הוא נשאב ללימוד התורה והחל לשמור אורח חיים דתי, כשהוא מתקדם צעד אחר צעד בלימוד התורה וקיום המצוות. ר' דיויד הפך לבן בית בישיבה, העתיק את מגוריו לארצנו הקדושה ולמד בחברותות עם בחורי הישיבה, הגיע בתמידות לתפילות בישיבה, בפרט בכל תפילות הימים הנוראים, שבתות וחגים, ואף תרם יחד עם בני משפחת בן קטיעי, ספר תורה מהודר ל'כנסת יחזקאל' לעילוי נשמת אביהם ז"ל. בני המשפחה מספרים על לימודי החברותא שלו עם הרה"ג רבי שמואל רובינשטין שליט"א, הרה"ג רבי דן שק שליט"א ועוד רבים מבחורי ובוגרי הישיבה.

הרב שק שליט"א מספר ל'קוראים אלעד' על הבנתו הנפלאה של ר' דיויד בעומקי הסוגיות, כאשר אך זה לא מכבר, לפני כתריסר שנים, התחיל הכל מא-ב' כפשוטו, ובכל זאת הפך לבן תורה אמיתי, שעלה והתעלה בכל יום ויום במעלות רמות בתורה, יראה וגמילות חסדים. "דיויד התקרב ליהדות רק לפני כתריסר שנים, עשה זאת במסירות מעוררת השתאות ממש, ומאז היה דבוק בהקב"ה בכל רמ"ח ושס"ה, יום יום שעה שעה".

אחותו תבלחט"א מספרת על הקשר העמוק והחם של ר' דיויד לראש ישיבת כנסת יחזקאל הגרב"מ אטינגר שליט"א, אותו ראה כמורו ורבו המובהק, התייעץ עימו בכל נושא וענין ופעל רק לפי הנחיותיו. על שאיפותיו הגדולות ומעשיו הטובים, כשבכל דבר וענין, כל מה שהיה צריך לעזור ולסייע בו, היה נרתם מיד ללא היסוס, מסייע למשפחות במצוקה, מממן מכספו עזרה לנזקקים ופועל כל הזמן כרצון הקב"ה.

עבד לפרנסתו כמנהל קשרי חוץ באוניברסיטת תל אביב ועשה את תורתו ומעשיו הטובים עיקר. לפני כשנה חלה במחלה הממאירה ה"י, סבל יסורים רבים, אך כל כולו היה מקשה אחת של אמונה ובטחון בהשם, באומרו חזור ושנן ש'אין עוד מלבדו' והכל מאת הבורא יתברך. בכל התקופה העפיל לפסגות רמות של אמונה, כשבני ישיבת 'כנסת יחזקאל' מלווים אותו באהבה כל תקופת חוליו. לפני מספר שבועות מסר ר' דיויד ז"ל שיחה מוסרית בפני כל בני הישיבה, כשהוא מחזקם באמונה ובטחון בהשי"ת.

במסע ההלוויה הגדול השתתפו מאות בחורי הישיבה, כאשר ההלוויה יצאה מבית משפחת בן קטיעי, ומשם נכנסה המיטה לישיבת 'כנסת יחזקאל', שם הספידו תמרורים ראש הישיבה הגרב"מ אטינגר שליט"א, בבכיות ודמעות שליש, במשך שעה ארוכה, באומרו כי על ר' דיויד אפשר לומר בבירור ש'רוכב בערבות שש ושמח בבוא אליו נפש נקי וצדיק', בנקיות גדולה ומידות נאצלות, בעמל התורה ויראת שמים גדולה. "דיויד הוא דמות שתישאר איתנו בישיבה לנצח. איך שהוא פעל ולקח את כל הכוחות האדירים שלו, הבלתי מתפשרים, רק להתמקד במטרה מבלי לפזול לימין או לשמאל, וככה זכה בתוך תקופה קצרה יחסית, להתעלות במעלות עצומות ונכבדות".

יהי זכרו הגדול ברוך ומבורך.

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן