מימונה על גלגלים

ניידת חגיגית עם ענק הפייטנים משה לוק עברה בין השכונות והביאה את השמחה לכל בית

באלעד נראו השנה אחרת, אך השמחה הגיעה לשיאים חדשים. בעוד המצב הביטחוני עמדו ברקע (חרף הפסקת האש שנכנסה לתוקפה במהלך שביעי של פסח), בעיריית אלעד סירבו לבטל את החגיגות המימונה המסורתיות בעיר במוצאי חג הפסח וע"כ שינו השנה את אופיין בשל הגבלות פיקוד העורף נוכח המצב הביטחוני. במקום התכנסות רבתי באולם הספורט העירוני שכרה העירייה ניידת מיוחדת, שעוצבה וקושטה בסגנון המימונה האותנטי. על גבי הניידת שסבבה ברחובות העיר הופיע לאורך כל הערב גדול הפייטנים, ר' משה לוק, שיחד עם תזמורתו הרקידו את תושבי העיר בשירי מסורת ופיוטים מבית אבא.

על הניידת ניצבו גם ראש העיר הרב יהודה בוטבול וחלק מחברי מועצת העיר, אשר עצרה במספר נקודות מרכזיות למשך כ-20 דקות בכל תחנה, והוציאה את התושבים למרפסות ולפתחי הבתים, תוך חלוקת מופלטות חמות ומתוקות. בכל נקודה אליה הגיעה הניידת, ניתן היה לראות את ההתרגשות על פני התושבים, שזכו לחגיגה מושקעת מבלי להפר את הנחיות הבטיחות ותחת מעטפת מקצועית ומרשימה.

האירוע, בהנחיית שדר הרדיו תושב העיר, ר' רונן בוסתן, זכה לתהודה ארצית עם העברתו בשידור חי ברדיו "קול ברמה".

ראש העיר, הרב יהודה בוטבול: "גם בתקופות מורכבות ומאתגרות, המסורת והשמחה של עם ישראל הן הכוח שלנו. למרות המגבלות היה לנו חשוב לא לוותר ולהביא את אור המימונה והשמחה לתוככי השכונות והבתים. ראינו את השמחה בעיניים של הילדים וההורים, וזה היה שווה את כל המאמץ. אלעד מאוחדת ושמחה, ואנו תפילה שנזכה תמיד לחגוג בביטחון ובשלווה. המודל היצירתי של 'הבמה המגיעה אל התושב' הוכיח את עצמו כפתרון יעיל שמאפשר לשמור על המורשת והקהילתיות גם בימים של חוסר ודאות ביטחונית".

דילוג לתוכן