
הקורס, שנערך בשיתוף תוכנית "קהילה מיטיבה", נמשך גם בימי המלחמה • ראש העיר: "הקהילות הן הלב הפועם של אלעד, נמשיך להשקיע בפיתוחן"
באווירה חגיגית ומרוממת, נערך השבוע באולם הישיבות העירוני מעמד סיום וחלוקת תעודות לרבני הקהילות ולגבאי בתי הכנסת שהשתתפו בקורס "מנהיגות קהילתית" לניהול והעצמת חיי הקהילה.
שורשי הקורס ניטעו בימי החנוכה, במסגרת ועידת "להודות ולהלל" שנערכה על ידי איגוד רבני הקהילות. מתוך הבנת הצורך הגובר בליווי מקצועי להנהגת הקהילות בעיר, הוחלט על יציאה למסע לימודי מעמיק שיעניק לפועלים בחזית העשייה היומיומית ארגז כלים מקצועי וחדשני, בשיתוף פעולה הדוק עם תוכנית "קהילה מיטיבה" וגורמים עירוניים נוספים, שראו חשיבות עליונה בחיזוק החוסן הקהילתי.
ב-12 מפגשים עם המומחה בעל השם לפיתוח מנהיגות, הרב מתי גינסברגר רכשו המשתתפים ידע נרחב בניהול קהילה, אסטרטגיות להנהגה, טכניקות לחיזוק הקשר עם בני הקהילה ומתן מענה לצרכים משתנים של הציבור.
אחת הנקודות המרגשות שצוינו במהלך הסיום הייתה העובדה שהקורס התקיים גם בעיצומה של המלחמה. למרות האתגרים והמתח הביטחוני, הקפידו המשתתפים להגיע למפגשים, מתוך הבנה כי דווקא בעתות חירום, הקהילה זקוקה למנהיגות איתנה, קשובה ומקצועית יותר.
ראש העיר, הרב יהודה בוטבול, הביע את הערכתו העמוקה למשתתפים: "רבני הקהילות והגבאים הם אלו שנמצאים שם עבור התושב בכל רגע. ההשקעה שלנו בקורס הזה היא השקעה ישירה ברווחתם של כלל תושבי אלעד. אנחנו נמשיך ונפתח את המודל הזה כדי להעמיק את החיבורים בין הקהילות השונות בעיר. ראש העיר הודה בחמימות לרב מתי גינסברגר על ההשקעה יוצאת הדופן ולכלל השותפים בתוכנית "קהילה מיטיבה" על הובלת המהלך המבורך.
יצוין כי עם סיום שלב הלימוד התיאורטי, עוברים כעת המשתתפים לשלב ה"הטמעה". מטרת העל היא שכל גבאי ורב קהילה ייקח את הכלים שרכש – מהניהול הלוגיסטי ועד להנהגה הרוחנית והחברתית – ויישם אותם בתוך בתי הכנסת והקהילות הפזורות ברחבי העיר.
ואכן, המשתתפים יצאו בתחושת שליחות מחודשת, מצוידים לא רק בתעודות הערכה, אלא בעיקר בידע וביכולת להמשיך ולהוביל את קהילות אלעד לצמיחה, ללכידות ולהתחדשות.